Opdrachtgever

Zooma, Tag The Picture

Branche

Cultuur

Partners

Zooma

Doelgroep

Vrijwilligers

Werkzaamheden

UX design, UI design, gebruikersonderzoek
 

De uitdaging

Gebruiksvriendelijk en eenvoudig beelden meta-dateren

In opdracht van Zooma zijn we aan de slag gegaan voor Tag The Picture. De belangrijkste uitdaging van het project voor Tag The Picture lag in het ontwerpen van een nieuwe digitale omgeving die vrijwilligers op een gebruiksvriendelijke manier in staat stelt historische beelden te meta-dateren. Door middel van het handmatige annoteren wordt er een algoritme getraind, waardoor de beelden op de lange termijn beter vindbaar en toegankelijk worden. Het project vereiste een zorgvuldige balans tussen het ontwerpen van een intuïtieve gebruikersinterface en het waarborgen van de nauwkeurigheid en consistentie van de metadatering.

 

Het resultaat

Tag The Picture

Het resultaat is de realisatie van de digitale omgeving Tag the Picture, ontworpen door ons en geïmplementeerd door Zooma. Het platform werd gelanceerd in 2022 en heeft sindsdien voortdurend verbeteringen ondergaan. In 2023 wordt gewerkt aan het toevoegen van meer collecties. Binnen de omgeving hebben vrijwilligers de mogelijkheid om foto's op verschillende manieren te annoteren. Momenteel zijn talloze vrijwilligers actief bezig met het annoteren van een collectie van 500.000 foto's en in de toekomst zullen nog vele collecties volgen.

Ga naar Tag The Picture

Wat hebben we gedaan?

 

Help jij ook mee?

Iedereen kan meedoen aan Tag The Picture. Meld je aan en doe direct mee. Je ziet unieke foto’s uit de collectie die nog maar door weinig ogen bekeken zijn. Na het aanmelden kan je direct starten met taggen. Dit doe je op meerdere manieren: je geeft een omschrijving aan de gehele foto, je omkadert onderwerpen op de foto of je reageert op wat andere vrijwilligers deden.

Ga naar Tag The Picture

Meer projecten
 
 
Bohn Stafleu van Loghum
Zorg

Snel en eenvoudig een differentiaal diagnose opstellen.

200 diagnoses door vertaald naar een praktische app voor geneeskunde studenten.

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
Onderwijs

Portalen voor studenten en medewerkers als startpunt en centraal informatiekanaal

De HKU heeft ons gevraagd om de gebruikerservaring en het design van de studenten en...

SURF
Onderzoek, Onderwijs

Zichtbaarheid praktijkgericht onderzoek

Nationaal platform voor praktijkgericht onderzoek.

Cultura Ede
Cultuur

Uitgebreid en inspirerend aanbod Cultura website.

Cultura Ede is hét centrum voor kunst en cultuur. Cultura heeft ons gevraagd om een h...

SPO Utrecht
Onderwijs

Digitaal portfolio voor leerlingen primair onderwijs

Een digitaal portfolio waarin leerlingen en leraren vaardigheden kunnen peilen.

Pluryn
Onderwijs

Visuele voortgang voor leerlingen primair onderwijs

Applicatie voor docenten om de voortgang van leerlingen in kaart te brengen.

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
Onderwijs

Online afstudeerevenement voor HKU studenten

In 2021 moest het jaarlijkse Exposure event van HKU digitaal plaatsvinden.

Bohn Stafleu van Loghum
Zorg, onderwijs

Studenten leren een verpleegplan op te stellen

Digitale tool voor verpleegkundige studenten en docenten.

Voorbeeld van pagina ontwerp op het Eevery Platform
Eevery
Sustainability

Duurzaamheid impact meten, verbeteren en rapporteren

Een intelligent, gebruiksvriendelijk en relevant duurzaamheidsplatform voor het MKB o...

Bohn Stafleu van Loghum
Zorg

Leeromgeving voor studenten in de gezondheidszorg

BSL heeft ons gevraagd om onderzoek te doen naar de behoefte en het online studeer ge...

Zooma, Tag The Picture
Cultuur

Historische beelden beter doorzoekbaar en toegankelijk maken

De belangrijkste uitdaging van het project voor Tag The Picture lag in het ontwerpen...

PlatformManager
ICT / SaaS

Overzichtelijker beheer van BI dashboards

Voor het overzichtelijk beheren van BI platformen en apps in organisaties.

Stappy
Zorg

Patiënten met etalagebenen motiveren meer te bewegen

Stappy, een digitale wandelcoach die beweegdoelen voor patiënten klaarzet en meet.

Kennismaken