Visualisatie van ons designproces
 

Over ons designproces

Met een gezonde dosis creativiteit en empathie vliegen we elk vraagstuk aan volgens de vier fases: strategy, understand, explore en create. Welke tools en methodes we inzetten per fase zal verschillen per uitdaging, want voor ons is elk project uniek.

Wat zijn de voordelen?

  • Stelt de mens centraal
  • Niet denken in problemen, maar in oplossingen
  • Actieve betrokkenheid en samenwerking van alle eindgebruikrs en stakeholders
  • Geen dikke adviesrapporten, maar visuele presentaties en prototypes

Designers bespreken schetsen bij whiteboard
 
Fase

Strategy

Zie jij een kans in de markt? Heb je een visie of een idee voor een digitaal product? De strategy fase richt zich op het helder krijgen en funderen van deze wens. Samen ontdekken we de vraag achter de vraag en borgen we de doelen en risico’s van het project.

Doel van deze fase

  • Identificeren van de Business Goals
  • Vastleggen van de projectdoelstellingen
  • Gezamenlijke visie en aanpak neerzetten

Collega’s bespreken onderzoeksinzichten aan tafel
 
Fase

Understand

In de understand fase brengen we de context van de digitale oplossing in kaart. Wie zijn de eindgebruikers? Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? We verkennen met elkaar het speelveld waarbinnen de toekomstige oplossing een rol moet spelen.

Doel van deze fase

  • Aannames omzetten in inzichten
  • Kansen en randvoorwaarden in kaart brengen vanuit de doelgroep
  • Overbruggen van de gebruikersdoelen en organisatiedoelen

Close-up van schetsen op papier
 
Fase

Explore

Met alle fundamenten en inzichten duiken we het creatieve proces in. Tijdens de explore fase werken we in iteraties aan potentiële oplossingen, welke we vervolgens weer toetsen bij de eindgebruikers.

Doel van deze fase

  • Werken naar prototypes
  • Testen van prototypes bij de eindgebruikers
  • Op een iteratieve manier samenwerken

Developer schrijft gebruiksvriendelijke code
 
Fase

Create

Alle gevalideerde concepten worden uitgewerkt in design. Wij borgen het ontwerp in een design system, zodat ontwikkelaars ermee aan de slag kunnen.

Doel van deze fase

  • Borgen van het design
  • Aanleveren aan ontwikkeling
  • Consistentie en schaalbaarheid door middel van een Design System

Over ons

Wat kan je van ons verwachten?

Wij zijn geen designbureau met een ‘u-roept-wij-draaien’- mentaliteit. In co-creatie met onze klanten en de eindgebruikers creëren wij dagelijks digitale oplossingen. Dus handen uit de mouwen en aan de slag!

Samen ontdekken

De beste digitale oplossingen ontstaan in co-creatie. Stilzitten is bij ons geen optie! Handen uit de mouwen en samen aan de slag.

Visualiseren

Onze kracht zit in het visualiseren van ideeën. Wij zijn niet van de dikke rapporten, want een plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Open proces

Wij delen onze ideeën en concepten dagelijks met jou als opdrachtgever. Hierdoor heb je elk moment van de dag inzicht in het proces.

Business Mindset

Onze business mindset in combinatie met design is een krachtige combinatie om op een nieuwe manier te kijken naar strategische uitdagingen.
Creatieve sessie met collega’s op kantoor
 

Samenwerking op maat

Wij stemmen de samenwerking volledig af op jouw doel. Waar je ook bent in je ontdekkingsreis van veranderen of vernieuwen wij reizen graag met je mee. Zie ons als reisgenoten die met hun methodes, kennis en creativiteit helpen om uitdagende vraagstukken aan te pakken.

Artikelen
 
 
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Digitale toegankelijkheid voor overheden, hoe zit dat precies?

Sinds 2018 zijn overheidsinstanties wettelijk verplicht de noodzakelijke maatregelen...

Profielfoto Jasper Jasper Griepsma
UX design

Designproces: alles over de understand fase

In dit artikel leggen we alles uit over de understand fase. Wat is het doel van deze...

Profielfoto Maike Maike Bekkernens
UX design

Hoe verloopt een project?

Het is geen geheim dat een goede user experience de nieuwe standaard is. Gebruikers v...

Studenten werken aan designopdracht
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Assessment Week Grafisch Lyceum Utrecht

Studenten van het Grafisch Lyceum gingen aan de slag met een uitdaging voor PostNL.

Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
UX design

Digitale toegankelijkheid voor mensen met een beperking. Waar moet je rekening mee houden?

In Nederland leeft een aanzienlijk deel van de bevolking met een beperking. Voor deze...

Designer maakt wireframes op papier
Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
UX design

Wat is Adaptive design?

Rekening houden met de context waarin gebruikers jouw digitale product gebruiken.

Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Wat is de achtergrond van ons designproces?

Ons designproces vormt al 10 jaar lang de basis voor elk project. Door de jaren heen...

Mobiele mock-up Stappy applicatie
Profielfoto Jasper Jasper Griepsma
Development

Web, native, hybrid en progressive apps: wat zijn de verschillen?

Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een app voor gemaakt, maar wat is nou he...

Mock-up van een core model canvas
Profielfoto Maike Maike Bekkernens
Tools & methodes

Core Model Canvas: in 8 stappen naar de kern van je content

Het Core Model Canvas template helpt je eenvoudig te ontdekken welke content niet mag...

Sfeerbeeld van werkende mensen op kantoor
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Rekening houden met de privacy van de eindgebruikers in digitale projecten

Met de komst van de AVG wetgeving in 2016 hebben wij ons ontwerpproces aangescherpt m...

Kind gebruikt een tablet
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX research

Apps ontwerpen voor leerlingen op het basisonderwijs

Wat komt er allemaal kijken bij het ontwerpen van apps voor kinderen?

Close-up van schetsen op papier
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Stakeholders en eindgebruikers betrekken met wireframes

Een belangrijk onderdeel in het ontwerpproces van digitale projecten is het maken van...

Developer schrijft gebruiksvriendelijke code
Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
Tools & methodes

Tips om de digitale toegankelijkheid te verbeteren

In dit artikel vind je handige tools die je helpen om de digitale toegankelijkheid va...

Mock-up van een Service Blueprint
Profielfoto Joey Joey Verwey
Tools & methodes

Ontdek kansen in je dienstverlening met een Service Blueprint

Een Service Blueprint is een canvas met daarop een visueel verloop van jouw dienstver...

Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Designproces: alles over de explore fase

In dit artikel leggen we alles uit over de explore fase. Wat is het doel van deze fas...

Profielfoto Maike Maike Bekkernens
UX design

Designproces: alles over de create fase

Het doel van de create fase is het opleveren van de gevalideerde ontwerpen richting o...

Profielfoto Joey Joey Verwey
Tools & methodes

Organiseer en structureer de inhoud van je website met behulp van card sorting.

Card sorting is een onderzoeksmethode die je helpt om de inhoud van je website op een...

Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Designproces: alles over de strategy fase

In dit artikel leggen we je alles uit over de strategy fase van ons designproces. Wat...

Designer schetst een user flow
Profielfoto Maike Maike Bekkernens
Tools & methodes

Zet je gebruiker centraal met user flows voor jouw app of website

De user flow template helpt je om de paden die gebruikers bewandelen bij het gebruik...

Kennismaken