Visualisatie van ons designproces
 

Over ons designproces

Met een gezonde dosis creativiteit en empathie vliegen we elk vraagstuk aan volgens de vier fases: strategy, understand, explore en create. Welke tools en methodes we inzetten per fase zal verschillen per uitdaging, want voor ons is elk project uniek.

Wat zijn de voordelen?

  • Stelt de mens centraal
  • Niet denken in problemen, maar in oplossingen
  • Actieve betrokkenheid en samenwerking van alle eindgebruikrs en stakeholders
  • Geen dikke adviesrapporten, maar visuele presentaties en prototypes

Designers bespreken schetsen bij whiteboard
 

Fase

Strategy

Zie jij een kans in de markt? Heb je een visie of een idee voor een digitaal product? De strategy fase richt zich op het helder krijgen en funderen van deze wens. Samen ontdekken we de vraag achter de vraag en borgen we de doelen en risico’s van het project.

Doel van deze fase

  • Identificeren van de Business Goals
  • Vastleggen van de projectdoelstellingen
  • Gezamenlijke visie en aanpak neerzetten

Collega’s bespreken onderzoeksinzichten aan tafel
 

Fase

Understand

In de understand fase brengen we de context van de digitale oplossing in kaart. Wie zijn de eindgebruikers? Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? We verkennen met elkaar het speelveld waarbinnen de toekomstige oplossing een rol moet spelen.

Doel van deze fase

  • Aannames omzetten in inzichten
  • Kansen en randvoorwaarden in kaart brengen vanuit de doelgroep
  • Overbruggen van de gebruikersdoelen en organisatiedoelen

Close-up van schetsen op papier
 

Fase

Explore

Met alle fundamenten en inzichten duiken we het creatieve proces in. Tijdens de explore fase werken we in iteraties aan potentiële oplossingen, welke we vervolgens weer toetsen bij de eindgebruikers.

Doel van deze fase

  • Werken naar prototypes
  • Testen van prototypes bij de eindgebruikers
  • Op een iteratieve manier samenwerken

Developer schrijft gebruiksvriendelijke code
 

Fase

Create

Alle gevalideerde concepten worden uitgewerkt in design. Wij borgen het ontwerp in een design system, zodat ontwikkelaars ermee aan de slag kunnen.

Doel van deze fase

  • Borgen van het design
  • Aanleveren aan ontwikkeling
  • Consistentie en schaalbaarheid door middel van een Design System

Over ons

Wat kan je van ons verwachten?

Wij zijn geen designbureau met een ‘u-roept-wij-draaien’- mentaliteit. In co-creatie met onze klanten en de eindgebruikers creëren wij dagelijks digitale oplossingen. Dus handen uit de mouwen en aan de slag!

Samen ontdekken

De beste digitale oplossingen ontstaan in co-creatie. Stilzitten is bij ons geen optie! Handen uit de mouwen en samen aan de slag.

Visualiseren

Onze kracht zit in het visualiseren van ideeën. Wij zijn niet van de dikke rapporten, want een plaatje zegt meer dan duizend woorden.

Open proces

Wij delen onze ideeën en concepten dagelijks met jou als opdrachtgever. Hierdoor heb je elk moment van de dag inzicht in het proces.

Business Mindset

Onze business mindset in combinatie met design is een krachtige combinatie om op een nieuwe manier te kijken naar strategische uitdagingen.
Creatieve sessie met collega’s op kantoor
 

Samenwerking op maat

Wij stemmen de samenwerking volledig af op jouw doel. Waar je ook bent in je ontdekkingsreis van veranderen of vernieuwen wij reizen graag met je mee. Zie ons als reisgenoten die met hun methodes, kennis en creativiteit helpen om uitdagende vraagstukken aan te pakken.

Artikelen
 
 
Developer schrijft gebruiksvriendelijke code
Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
Tools & methodes

Tips om de digitale toegankelijkheid te verbeteren

In dit artikel vind je handige tools die je helpen om de digitale toegankelijkheid va...

Close-up van schetsen op papier
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Stakeholders en eindgebruikers betrekken met wireframes

Een belangrijk onderdeel in het ontwerpproces van digitale projecten is het maken van...

Sfeerbeeld van werkende mensen op kantoor
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Rekening houden met de privacy van de eindgebruikers in digitale projecten

Met de komst van de AVG wetgeving in 2016 hebben wij ons ontwerpproces aangescherpt m...

Designer schetst een user flow
Profielfoto Maike Maike Bekkernens
Tools & methodes

Zet je gebruiker centraal met user flows voor jouw app of website

De user flow template helpt je om de paden die gebruikers bewandelen bij het gebruik...

Mobiele mock-up Stappy applicatie
Profielfoto Jasper Jasper Griepsma
Development

Web, native, hybrid en progressive apps: wat zijn de verschillen?

Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een app voor gemaakt, maar wat is nou he...

Mock-up van een core model canvas
Profielfoto Maike Maike Bekkernens
Tools & methodes

Core Model Canvas: in 8 stappen naar de kern van je content

Het Core Model Canvas template helpt je eenvoudig te ontdekken welke content niet mag...

Kind gebruikt een tablet
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX research

Apps ontwerpen voor leerlingen op het basisonderwijs

Wat komt er allemaal kijken bij het ontwerpen van apps voor kinderen?

Mock-up van een Service Blueprint
Profielfoto Joey Joey Verwey
Tools & methodes

Ontdek kansen in je dienstverlening met een Service Blueprint

Een Service Blueprint is een canvas met daarop een visueel verloop van jouw dienstver...

Designer maakt wireframes op papier
Profielfoto Kelly Kelly Kroesen
UX design

Wat is Adaptive design?

Rekening houden met de context waarin gebruikers jouw digitale product gebruiken.

Studenten werken aan designopdracht
Profielfoto Joey Joey Verwey
UX design

Assessment Week Grafisch Lyceum Utrecht

Studenten van het Grafisch Lyceum gingen aan de slag met een uitdaging voor PostNL.