Visuele voortgang voor leerlingen primair onderwijs
Opdrachtgever
Branche
OnderwijsDoelgroep
Leerlingen, docentenWerkzaamheden
Gebruikersonderzoek, wireframes, prototyping & designOver
Nieuwe kans voor jongeren
De Bolster is een onderwijsinstelling binnen Pluryn voor jongeren van 12 tot 20 jaar met ontwikkelingsachterstand en gedragsproblemen. Ze stellen het vergroten van eigenaarschap bij de leerlingen en de ontwikkeling van hun kennis, vaardigheden en competenties centraal. De Bolster geeft leerlingen de kans om toe te werken naar een toekomst waarin zij optimaal kunnen participeren in de maatschappij.
De uitdaging
Visuele voortgang
Op basis van hun onderwijsmethode heeft De Bolster ons gevraagd om een applicatie te creëren waarin docenten de voortgang van een leerling op een visuele manier in kaart kunnen brengen. In deze visualisatie ziet de leerling waar deze momenteel staat en waar mogelijkheden liggen tot groei en verbetering.
Het resultaat
Compas
Samen met leerlingen en docenten van de Bolster hebben we Compas ontwikkeld. Deze applicatie wordt gebruikt door docenten om scores van leerlingen in te voeren. Deze scores worden door middel van vier categorieën (Willen, Zijn, Kunnen, Weten) visueel vertaald naar een wieldiagram, zodat deze vervolgens besproken kan worden met de leerling. De applicatie wordt momenteel actief gebruikt op meerdere onderwijs locaties.